384 Kroman, Erik, ed., Danmarks gamle kebstadslovgivning, 4, Köbenhavn 1961. Kulcsär, Zsuzsanna, Inkvizidö és boszorkdnypörök, 3 uppl., Budapest 1968. Kunstmann, Hartmut, Zauberwahn und Hexenprozess in der Reichsstadt Numberg, Niirnberg 1970. Kurcz, Agnes, A magyarorszägi lovagi kultura a 13-14 szdzadban, (under utgivning). Labrousse, Elisabeth, ’Le démon de Magon’, i Zambelli, 249-75. Längin, George, Religion und Hexenprozess, Leipzig 1888. Lambert, M. D., Medieval Heresy, London 1977. Langbein, John, Prosecuting Crime in the Renaissance: England, Germany, France, Cambridge, Mass 1974. Langbein, John, ’The Historical Origins of the Sanction of Imprisonment for Serious Crime’,yo«rnal of Legal Studies 5 (1976), 35-60. Langbein, Johan, Torture and the Law of Proof, Chicago och London 1977. Lamer, Christina, Witchcraft and Religion: the Politics of Popular Belief, London 1984. Lamer, Christina, Enemies of God: the Witch-Hunt in Scotland, London 1981. Lavanchy, Joseph Maine, Sabbats ou synagogues sur les bords du lac d'Annecy, 2 ed. Annecy 1896. Lawson, John, Modem Greek Folklore and Ancient Greek Religion, Cambridge 1910. Lea, Henry Charles, A History of the Inquisition of Spain, New York 1906-7. Lea, Henry Charles, The Inquisition in the Spanish Dependencies, New York 1922. Lea, Henry Charles, Materials towarda History of Witchcraft, 3 vols, Philadelphia 1939; repr. New York 1957. Lebrun, Fran9ois, ’Le Traité des superstitions de Jean-Baptiste Thiers’, Annales de Bretagne 83 (1976), 443-65. Leesment, Leo, ’Piinamise ahk tortuuri kaotamine Eesti- ja Liivimaal’, Ajalooline Ajakiri 4 (1931). Lehtisalo, Toivo, Entwurf einer Mythologie der Jurak-Samojeden, Helsinki 1924. Le Nail, Jean-Fran9ois, ’Procédures contre des sorcieres de Seix en 1562’, Bulletin de la societe ariégoise 31 (1976). Le Roy Ladurie, Emmanuel, La sorciere de Jasmin, Paris 1983. Lesky, Erna and Wandruszka, Adam, Gerard van Swieten und seine Zeit, Wien, Köln och Graz 1973. Levack, Brian, The Witch-hunt in Early Modem Europe, London 1987. Lévi-Strauss, Claude, ’The Sorcerer and his Magic’ i bans Structural Anthropology, English trans. New York 1965. Levron, Jacques, Le Diable dans Part, Paris 1935. Liisberg, Bering, Vesten for se og Ostenfor hav: troldomi Kobenhavn og t Edinburg H90, Kobenhavn 1909. Linderholm, Emanuel, Nordisk magi, Stockholm 1918. Lindhardt, Poul G., ’Til belysning af Niels Hemmingsens inflydelse på dansk praediken omkring 1600’, Festskrift til Jens Nerregaard, Köbenhavn 1947, 131^5. Lisön Tolosana, Carmelo. Brujeria, estructura social y simbolismo en Galicia, Madrid 1979. Lorenz, Sönke, ’Johann Georg Godelmann - ein Gegner des Hexenwahns?’ i Beiträge zur pommerschen und mecklenburgischen Geschichte, ed. Roderich Schmidt, Marburg 1981, 61-105. Lottes, Gunther, ’Popular Culture and the Early Modern State in 16th-Century Germanv’ i Kaplan, 173-9. Macfarlane, Alan, Witchcraft in Tudor and Stuart England, London 1970. Macfarlane, Alan, ’A Tudor Anthropologist: George Gifford’s Discourse and Dialogue' i Anglo, 140-55. Macfarlane, Alan, The Origins of English Individualism, Oxford 1978. Macfarlane, Alan, The Justice and the Mare’s Ale: Law and Disorder in 17th Century England, Oxford 1981.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjYyNDk=